Univerzita v Ulmu
Mohou vám koktejly bohaté na bílkovinu pomoci regulovat hmotnost?
Výzkumníci z Univerzity v Ulmu zjistili, že konzumace koktejlů bohatých na bílkoviny jako náhrada jídel v rámci programu na regulaci hmotnosti, může vést k vyššímu váhovému úbytku.
Studie, která byla nedávno publikována na výročním setkání Sdružení pro obezitu (the Obesity Society) ve Phoenixu, USA a na Evropském kongresu obezity v Ženevě, ve Švycarsku, se týkala 110 lidí s nadváhou, kteří byli rozdělení do dvou skupin a monitorováni během jednoho roku.
Během prvních tří měsíců dodržovali členové „vysoceproteinové“ skupiny plán na regulaci hmotnosti, který zahrnoval nahrazení dvou jídel denně koktejly Herbalife Formule 1. Tyto koktejly byly ještě obohaceny o bílkoviny. Druhá skupina nekonzumovala žádné koktejly a její členové konzumovali takové množstí bílkovin, které je běžné v kaloricky kotrolované dietě.
Následujících devět měsíců členové obou skupin konzumovali koktejly jako náhrady jídla podle jejich denního výživného plánu. Členové obou skupin taktéž pokračovali v konzumaci množství bílkovin, které konzumovali během předcházejících tří měsíců.
Každý účastník po roce snížil svou hmotnost, ale „vysoceproteinová“ skupina snížila svou hmotnost více. V průměru o téměř 80% více než členové druhé skupiny. 64% členů „vysoceproteinové“ skupiny snížilo riziko srdečních problémů spojovaných s nadváhou v porovnání se 42% účastníků, kteří konzumovali běžné množství proteinů.
„Očekávali jsme, že členové obou skupin sníží svou hmotnost“ řekla Marion Flechtner-Mors, Ph.D., Dr., ředitelka výzkumné skupiny na Univerzitě v Ulmu, v Německu a členka Herbalife Vědeckého poradního sboru pro výživu, „ale zjistili jsme, že účastníci programu s náhradami jídla snížili svou hmotnost více.“
Paní doktorka Flechtner-Mors dodává, „Efektivní postupy, jako je používání náhrad jídla bohatých na bílkovin podporující snížení hmotnosti, mohou zlepšit rizikové faktory spojované s nadváhou a proto ovlivňují životy miliónů lidí.“